Pages

Tuesday, November 01, 2011

::tarikh, nombor dan letupan::

Semoga pelayar-pelayar sekalian sihat sentiasa. Alhamdulillah, sedar atau tidak, kita telah pun berada di episod terakhir bagi tahun 2011. Dan sedar atau tidak, tarikh hari ini sangat cantik susunannya .1.11.11 . dan pada minggu depan, satu lagi tarikh cantik akan kunjung tiba. Pasti ramai yang ternanti-nantikan tarikh 11.11.11 kan?

Sekian lama, ramai daripada kalangan kita terlalu taksub dengan tarikh pilihan, terutamanya dengan 'nombor cantik'. Nak bertunang, merisik, berkahwin, beli kereta dan sebagainya, semua pilih tarikh dan hari cantik. Mungkin bagi sesetengah agama atau fahaman, mereka mempunyai nombor2 tertentu yang ada 'ong' atau ada tuah. Ada juga yang pilih tarikh berdasarkan peristiwa dan pengalaman. Mungkin tarikh kenal dengan pasangan dijadikan tarikh pilihan dalam hidup.

Saya sendiri ada tarikh pilihan. dah tentu tarikh tu mesti ada kene mengena dengan hidup kita. tarikh pilihan ni tarikh adalah kelahiran saya.  0707. @ 7 Julai.


Walaupun tarikh ni tarikh kesukaan saya, tapi kalau sesiapa ingat, tarikh ni lah tarikh berlakunya letupan di salah sebuah stesen Underground di london. peristiwa tu berlaku pd 2005.


2005 – A series of four explosions occurs on London's transport system killing 56 people including four alleged suicide bombers and injuring over 700 others.(sumber :wiki http://en.wikipedia.org/wiki/July_7)

Pilih tarikh yang cantik dan berkenan di hati tak salah. tapi janganlah sampai dek kerana tarikh, terpaksa tangguh perkahwinan la, tak jadi tunang la..macam2 kerenah orang kita hanya kerana tarikh dan nombor.

4 comments:

  1. owh tidak... mcm pernah dgr ini cerita.. tapi dimana ya... ahaks2

    ReplyDelete
  2. betol tu...kalau nak pilih tarikh cantik,aishh sampai kesudah lah tangguh2 majlis..

    asal sudah selesai perkara yg wajib,lagi bagus kan?tak pelu tggu tarikh cantik

    p/s: baru tau peristiwa ni

    ReplyDelete
  3. urmm.. tarik tali boleh.. hehe

    ReplyDelete
  4. khaifaiz, ni personal nyer citer..jgn dikecoh2 umum..eheh.
    Cik Eka: o ya baru tau.hmm betul.selesaikan yg wajib.
    Myez: x boleh..

    ReplyDelete