Pages

Tuesday, September 13, 2011

::nak masuk U balik boleh tak::


STUDENT CARD- oh kenangan yang indah...

Tiba-tiba teringat pula pada kenangan semasa belajar di peringkat ijazah pertama dulu. Masa mula2 masuk U, kami pelajar asing diwajibkan mendaftar masuk ke pusat bahasa  ( language centre @ مركز اللغات) . ini bagi memastikan pelajar2 yang bakal mendaftar masuk ke Kuliah fasih berbahasa.

Habis satu sem duk di pusat bahasa, kami akan menghadapi ujian penilaian. Ujian ni bakal melayakkan kami terus masuk kuliah ataupun kena stay lagi kat pusat bahasa. So, alhamdulillah, aku layak masuk terus ke Kuliah.

Yang paling best, aku dan kawan aku, Jalaluddin Al-Islami (sekarang dah pun bergelar pensyarah) adalah pelajar yang 1st  dapat student card. pelajar yang masih di pusat bahasa tidak memerlukan kad pelajar lagi selagi mereka belum mendaftar di kuliah. apa lagi, masa ni la aku duk tayang2 kad kat member2 lain.

Sekarang, bila tengok student2 duk pegang student card, teringat la pulak zaman dulu2.. rasa macam nak masuk U balik..nak kembali bergelar pelajar IPT...

::pssst, setiap pelajar mesti ada nombor kan..nombor kad, aku masih ingat sampai sekarang...0300104124 ...

6 comments:

  1. Jom masuk u... lepak cafe dia.. hehehe

    ReplyDelete
  2. imanshah : jom masuk..
    khaifaiz : jom..masuk lepak kat cafe..ehehe.;D

    ReplyDelete
  3. hehehehe....kalau di tanya zaman mana yang aku boleh kembali untuk ubah, mesti zaman ketika belajar di ipt. hargailah mereka2 yang mempunyai peluang untuk belajar..... tak kesemua orang yang bernasib baik

    ReplyDelete
  4. aku masih simpan lagi student kad.
    tak ape ke kalo aku nak masuk macam tu?
    heheh

    ReplyDelete