Pages

Monday, August 22, 2011

::oh bantal::

Alkisah di bulan puasa ni, mulut cepat benar rasa nak menguap. mata cepat plak rasa kuyu semacam. berkelip-kelip konon nak tahan ngantuk. uuiihh...tak boleh tahan betul..menguap lagi. memang dah parah ni. tarik nafas dalam-dalam..hembus..hilang ngantuk seminit dua. arrgghhhh..rasa macam ada batu je kat kepala..berat..

oh bantal. daku amat memerlukanmu disaat genting ni. 

beginilah suasana siang di bulan Ramadhan.. lebih-lebih lagi dah dekat penghujung. tak dapat nak bayang, macamana Rasulullah dan para sahabat berjuang di Badar dalam keadaan berpuasa. Mengangkat pedang dan senjata dalam keadaan berjalan kaki menghadapi musuh. Fuhh, tak dapat bayang betapa penatnya...

Kita?!...  

Penat juga. Tapi adakah sepenat para sahabat dan Rasulullah?. Mereka penat dan masih mampu bertempur di medan jihad. Kita hari ini penat sampaikan nak menongkat mata pun tak larat..

Ya Allah, bantulah hambaMu ini untuk kembalikan kekuatan dalam diri dalam menempuh godaan nafsu...

::Monolog Seorang Hamba:: 

3 comments:

  1. dapat bantal + tilam mmg nikmat time2 pose ni...huhu

    ReplyDelete
  2. perghhhh... memang syok oooo kalu dpt bantal

    ReplyDelete
  3. semoga berjaya menahan nafsu tersebut. kalau nak dibandingkan kita dengan rasulullah dan para sahabat, memang tak terbanding la. but whatever it is, kita cuba yang terbaik untuk menjadi yang terbaik. :)

    ReplyDelete